Feds Investigating National Enquirer's $30000 Payment over Trump Love-Child Rumor

Feds Investigating National Enquirer's $30000 Payment over Trump Love-Child Rumor

He said he did not know about the publication's payment.

In a statement of his own, Howard said it is "a disconcerting view of the level of hysteria and partisanship in American politics that not reporting a story that multiple media outlets have now also confirmed to be untrue has become headline news".

The two outlets reported that AMI paid $30,000 in late 2015 to Dino Sajudin, a former doorman at a Trump building, to prevent him from publicizing a rumor that Donald Trump fathered a child out of wedlock.

The contract subjected Sajudin to a $1 million penalty if he revealed the rumor or terms of the hush agreement to anyone.

Sajudin refused to discuss the story with the Associated Press unless he was paid.

Dylan Howard, chief content officer of AMI, said in the statement: "Paying for information has always been a practice of the National Enquirer, and to suggest that it has only paid for, and not run, stories about any particular person is absurd".

Enquirer staffers, however, told The New Yorker and the Associated Press that reporters were pulled off the story, which claimed Trump had fathered a love-child nearly three decades ago. He told the AP that he was only acting as a spokesman for Trump at the time, but AMI reporters told the New Yorker that Cohen received frequent updates on their work related to Sajudin. "Many organizations have since tried [to publish his account]".

Mattis Says US Military Still Assessing Intelligence on Alleged Chemical Attack
Later in the morning, the president said a decision on Syria will be made "fairly soon". Trump's threats to attack are "reckless" and endanger worldwide peace and security.

Common Cause, a government watchdog, said it filed complaints Thursday with the Department of Justice and the Federal Election Commission claiming that Trump and American Media violated campaign contribution rules in the $30,000 payment to Sajudin. The New Yorker, citing unidentified people, said the tabloid made "a concerted effort to shut down the story".

Sajudin went to the publication eight months before it paid ex Playboy playmate Karen McDougal for the story of her alleged affair with Trump, only to withhold it from publication as well. The media company later said it paid McDougal for a series of "fitness columns and magazine covers".

The Trump Organization has gotten some support for its claim that former Trump Tower doorman Dino Sajudin has a history of fabricating the truth.

The development also places Cohen at the center of yet another scandal involving payments to individuals with information damaging to Trump.

McDougal alleges she was misled by AMI and her lawyers at the time about the deal.

The woman who was allegedly impregnated by Trump has denied the rumor and told the AP directly that it was not true. She is now suing AMI to invalidate her contract, claiming that she was convinced to sign under false pretenses, and that Cohen and AMI worked secretly with Davidson as part of a "broad effort to silence and intimidate" her. Trump was still dealing with the fallout of adult film star Stormy Daniels claim of a sexual tryst with the future president in 2006 and the $130,000 Trump's attorney paid to her in October 2016.

The Enquirer endorsed Trump's campaign, and the AP notes the tabloid published articles claiming Trump opponent Hillary Clinton was a bisexual "secret sex freak" and survived on a "narcotics cocktail".

Related Articles